965 53 06 24 - Calle de San Lorenzo, 6, 03829 L'Alqueria d'Asnar, alqueria@lalqueriadasnar.es

Davant la proximitat de les festes patronals, la Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA) de l’Alcoià-Comtat posa en marxa la campanya de prevenció del consum d’alcohol en menors i el consum responsable en les festes, amb la finalitat que els veïns i veïnes es responsabilitzen en un consum moderat d’alcohol i controlen el consum en els menors d’edat.

Sota el lema “Que l’alcohol no t’amargue la festa. Controla i gaudeix”, la campanya pretén conscienciar sobre els efectes perjudicials de l’alcohol, especialment en els menors d’edat, en els quals la ment i el cos està en procés de desenvolupament, i als quals fa més vulnerables per la pèrdua de capacitat d’avaluar possibles riscos que provoca el seu consum sense moderació, promovent conductes perilloses com contactes sexuals sense protecció, baralles o agressions, conduïr baix els efectes de l’alcohol o el consum d’altres substàncies il·legals. Un consum d’alcohol que solen fer en forma d’abús, consumint importants quantitats d’alcohol en poc de temps, i que està molt normalitzat en les festivitats d’arreu de la comarca tot i estar prohibit el consum per als menors d’edat.

La mitjana d’edat d’inici en el consum d’alcohol cada vegada és més baixa, situant-se actualment al voltant dels 14 anys segons les dades de l’informe ESTUDES 2016-2017 que recentment ha publicat el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat a partir d’enquestes realitzades a joves entre 14 i 18 estudiants de la ESO, siguent la mitjana de la comarca un poc més baixa que l’estatal. L’informe llança una xifra preocupant, i és que un 21,8% dels enquestats afirma haver-se emborratxat durant els últims 30 dies, fet que augmenta davant determinades celebracions com les nostres tradicionals festes de moros i cristians.

Altra qüestió a tenir en compte és que un 48,3% dels menors enquestats beu sota el consentiment dels seus pares, així com que la majoria obté l’alcohol en bars, pubs, tendes o supermercats. De tot això som responsables els adults i podem fer molt per evitar i limitar la venda i subministrament, per tal d’evitar després “amargar-se la festa”. A banda de conscienciar en el control del consum d’alcohol en els menors, el que es pretén en la campanya és promoure un consum moderat d’alcohol en els adults ja que a més de ser una qüestió de salut, es tracta també de ser bons models per als joves, que van a reproduïr allò que veuen en nosaltres.

Pin It on Pinterest

Shares